wtorek, 14 maja 2013

Let's start sth new ! czyli trening funkcjonalny :)

Hej Hej !
Jak tam samopoczucie po tak pięknym dniu ? :)

Było aktywnie ? 
Ja dzisiaj zaliczyłam trening funkcjonalny , step functional i tradycyjnie zumbę <3
Jestem straaaaszie zmęczona i wiem, że jutro poczuję moje pośladki na 100% :P 

Trening funkcjonalny to nowość nie tylko w moim klubie fitness , ale ogólnie w fitnessie i treningach personalnych . Są to ćwiczenia wielostawowe (nieizolowane), które pomagają nam funkcjonować lepiej na co dzień :) Złożoność wykonywanych ćwiczeń w treningu funkcjonalnym pociąga za sobą wymuszenie intensywniejszego krążenia krwi, a co za tym idzie, poprawę działania oraz wzrost wydolności organizmu - wytrzymałości tlenowej i mięśniowej. Trening funkcjonalny harmonijnie wzmacnia mięśnie całego ciała i symetryzuje je. Wielką zaletą jego jest to, iż aktywuje wszystkie rodzaje włókien mięśniowych, mięśnie głębokie oraz posturalne, odpowiadające za prawidłową postawę oraz za zdrowie kręgosłupa. Trening funkcjonalny to trening, który pozwoli  jednocześnie na poprawienie kondycji, przygotowanie do zimowego białego szaleństwa, jak również do pokazania super sylwetki na rozgrzanej słońcem plaży, co obecnie najbardziej mnie interesuje :)) . Trening funkcjonalny jest treningiem prozdrowotnym. Dzięki równomiernej stymulacji całego organizmu wyrównuje napięcia mięśniowe i tonizuje ciało. Dla początkującego adepta, trening funkcjonalny wydawać się może intensywny, lecz jego efekty zauważalne są już po 3 tygodniach regularnych treningów. W przeciwieństwie do treningu z dużymi ciężarami w systemie kulturystycznym, trening funkcjonalny nie pociąga za sobą wzrostu objętości masy mięśniowej (jeśli nie ma takiej potrzeby), a jedynie zwiększenie tonusu(fizjologicznego napięcia mięśni szkieletowych) i poprawę gęstości mięśnia.

Mieliście już do czynienia z tego typu treningiem ?
Ja byłam dziś pierwszy raz i muszę przyznać, że bardzo mi się podobało . Zakładam, że następnym razem będzie bardziej intensywnie, bo dzisiaj prowadzący musiał się rozkręcić - to jego pierwsze zajęcia w naszym klubie :))

A jak Wy dziś ćwiczyłyście ? :D

buziaki, K. ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz