wtorek, 7 maja 2013

Obiadowo:)

Witajcie Kochani :)

Pogoda za oknem jakoś nie zachęca do wychodzenia gdziekolwiek. Przynajmniej u mnie.
Tak się złożyło, że akurat ze względów zdrowotnych mój długi weekend przedłużył się do dzisiaj, co pozwala mi spędzić w kuchni trochę więcej czasu :) 
   Macie już jakiś pomysł na obiad ?
Ja  przygotuję placki z kaszy gryczanej z potrawką z kurczaka :)

Składniki (4 porcje):

Placki ( 8sztuk)
2 woreczki kaszy gryczanej
2 jajka
4 łyżki parmezanu
4 łyżki koperku lub pietruszki
4 łyżki maki pszennej razowej lub otrąb pszennych
sól
pieprz 

Kaszę gryczaną gotujemy wg instrukcji na opakowaniu, przekładamy do miski i czekamy aż przestygnie. Wymieszać z serem, jajkami, koperkiem i mąką. Smażyć na patelni teflonowej bez tłuszczu lub na oliwie :)

 Potrawka z kurczaka
500 g filetu z kurczaka
1 cebula
1 marchewka
2-3 ząbki czosnku
ziarenka pieprzu
1-2 liście laurowe
2 łyżki sosu sojowego
2 łyżeczki mąki lub skrobi kukurydzianej(opcjonalnie) 
500 ml rozwodnionego bulionu 

Kurczaka podsmaż na patelni. dodaj posiekaną cebulkę i marchewkę smaż jeszcze chwilę. Dodaj posiekany czosnek, liście laurowe i pieprz. Mieszając zalej całość bulionem i dodaj sos sojowy. Duś na patelni ok 30 min po czym wyjmij liście laurowe. Jeśli chcesz zagęścić sos dodaj skrobie/mąkę rozrobioną z 1/3 szklanki wody i gotuj ok 5 minut. 



  Placki mogą służ oczywiści jako podstawa obiadu podawana z wędzonym łososiem, sosem np.czosnkowym ,warzywami :) Kombinujcie i znajdźcie swoją ulubioną wersję :)
Propozycja numer 2 - dla tych bardziej zabieganych (przepraszam za jakoś zdjęcia, ale miałam tylko telefon do dyspozycji :)
 
Sałatka z kurczakiem

Moja składa się z rukoli, roszponki, sałaty lodowej, ogórka, papryki i  grzankami z chleba razowego . Ja grzanki robię na wodzie i oliwie z czosnkiem :) A do tego oczywiście duże kawałki kurczaka marynowanego w odrobinie oliwy ze słodką papryką, czosnkiem i carry :)


A co u Was gości dzisiaj na talerzu ? :) 
I czy macie motywację do ćwiczeń, gdy za oknem pada ? ( Chociaż właśnie pogoda diametralnie się zmieniła - wyszło słońce. Nie ogarnę chyba ten pogody :P )
Ja lecę wieczorem na zumbę bo już mnie nosi ;P

Buziaki i SMACZNEGO ! :D
K.
 

1 komentarz:

  1. Ja uwielbiam wszystko, co zwiazane i polaczone z kurczakiem :D :D Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń