sobota, 25 maja 2013

Ale ciastka!

Hej hej !
Tak jak obiecałam , dziś białkowe ciasteczka :)
Do ich zrobienia potrzebna jest odżywka białkowa (nie próbowałam zamieniać jej na coś innego...)
Moja jest firmy WHEY protein o smaku waniliowym , ale nie robię tu żadnej reklamy - tą po prostu mamy na siłowni i była już sprawdzona . :)
Rodzynki, które dodaję sa również opcjonalne. Ja lubię dodać garść zamiennie np. z migdałami .

Zaczynamy! :)



Składniki :
3 banany
75 g odżywki białkowej (moja jest waniliowa co daje ciastkom dodatkowy posmak :)) 
75 g płatków owsianych
40 g otrębów (ja użyłam żytnik, lekko zmielonych)
2 duże łyżki masła orzechowego lub domowej 'nutelli'(masło i nutellę często robię sama ,chcecie przepis ?:D)
garść rodzynek/orzechów/ wiórek kokosowych itd. :)



Przygotowanie to nic innego jak zmieszanie składników ze zmiksowanymi bananami :) Później, aby ciastka były równe nakładam ciasto dużą łyżką na blachę (1 łyżka = jedno ciastko). Pieczemy w 180 stopniach, aż ciastka będą złociste (ok 15-20 minut )



Moje zabieram na uczelnię jako przekąskę (nie mam wtedy ochoty na słodycze , które wszyscy wokół mnie wcinają ;P ) często ze świeżymi owocami (obecnie mam manię na truskawki i maliny, dlatego już nie mogę sę doczekać truskawkowego sezonu ! )


Mam nadzieję , że wykorzystacie przepis :) Może macie jakieś propozycje czy prośby związane ze zdrowszymi wersjami różnych potraw ? :) Czekam na komentarze !

Tymczasem lecę pobiegać :d !
Buziaki , K ;*

5 komentarzy:

  1. Jak robisz nutelle? :) Bardzo mnie to ciekawi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miksuję orzechy laskowe na gęstą masę , dodaję gorzkie kakao (70%), 1/4 szklanki mleka i do tego stevia (może być fruktoza - wszelkie zdrowe zamienniki cukru :) )
      i już ! :D

      Usuń
  2. Uwielbiam takie pieguskowate ;) Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a czym można zastąpić taką odżywkę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odżywka ma idealną konsystencję i skład, więc nie muszę już dodawać mąki. Bez odzywki ciastka już nie będą białkowe i trzeba ją zastąpić mąką, użyj pełnoziarnistej to ciastka spełnią się świetnie w roli zdrowej przekąski :)

      Usuń