czwartek, 2 maja 2013

Witajcie Moi Drodzy ! :*

Głodni ? Dziś serwuję kolejną propozycję na obiad, jak zawsze pyszną i zdrową  :)

Placuszki z cukinii

Przepis mam z książki Ewy Chodakowskiej, jednak za każdym razem zmieniam zioła, by urozmaicić ich smak i trafić na ten, który najbardziej mi odpowiada :) 



Składniki :
Cukinia (400g)
4 łyżki pełnoziarnistej mąki 
2 jajka
1 cebula
łyżka posiekanego oregano
łyżka posiekanej bazylii 
pieprz ziołowy
szczypta soli 

Robiłam je już dwa razy i zamiast świeżego oregano i bazylii, dodałam szczypiorek :)

Cukinię obierz i potrzyj na tarce z dużymi oczkami . Roztrzep jajka i dodaj do nich mąkę, potartą cukinię oraz zioła(bazylia, oregano, szczypiorek, następnym razem spróbuję jeszcze z koperkiem lub pietruszką - co kto lubi :) ) Uformuj placuszki  i smaż na rozgrzanej oliwie z oliwek. Aby placki były zrobione na jak najmniejszej ilości oliwy ( która pod wpływem temperatury nie jest już aż tak wartościowa i zdrowa) nalewam trochę na talerzyk i co kilka placuszków smarują nią patelnię za pomocą silikonowego pędzelka :)

Na koniec wyłóż placki na papierowe ręczniki i lekko dociskaj je do nich tak by jak najwięcej tłuszczu wsiąknęło w papier :)
Sos:
200 g jogurtu naturalnego (gęstego) 
1-2 ząbki czosnku
100 gr posiekanego ogórka 
pół łyżeczki posiekanej mięty
W zależności od tego jakich ziół użyliśmy do placków , można je wrzucić także do sosu :)
pieprz i sól

Można po prostu wszystko posiekać i wrzucić do jogurtu z rozgniecionym czosnkiem . Ja jednak wrzucam wszystko do szklanki , miksuję blenderem po czym dodaję dopiero posiekany ogórek :) Bardzo nie lubię rozgniatać czosnku, bo wtedy w sosie wyczuwam jego małe kawałeczki, które po rozgryzieniu są zbyt ostre dla mnie. Blender idealnie miksuje wszystko na gładki sos :)
Smacznego !

Buziaki, K. ;*

7 komentarzy:

  1. Mniam *.*
    Wpadnij | best-frieend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, takiego bloga właśnie potrzebowałam :).
    Chciałam zapytać, jakiej oliwy z oliwek używacie (firma,cena)? Wiele razy chciałam ją zakupić, ale gdy stawałam przed sklepowymi półkami z wieeelkim ich wyborem wychodziłam bez niczego.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam obecnie olejów z lidla :) Oliwa extra virgin z firmy 'luccese' i oleje z sezamu i prażonych orzechów włoskich z tej serii delux :)Te mniejsze 'delux' kupiłam po 9.90, a oliwa myślę, że ok 20 za pojemność 500 ml - ale pewna nie jestem, bo już kupowałam ja jakiś czas temu :)
      Buziaki, K :*

      Usuń
    2. Dzięki wielkie Kochana :).
      Placki wypróbowałam, dodałam jednak jeszcze trochę startej marchewki i wyszły pyszne!

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę! A następnym razem muszę wypróbować tej opcji z marchewką :) Dziękuję :) K.

      Usuń
  3. oj zjadłabym, muszę coś takiego zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadła bym :)

    OdpowiedzUsuń