sobota, 27 kwietnia 2013

Zdrowy deser ;)

Witajcie Kochani! ;)
Nareszcie długi weekend! Majówka, trochę odpoczynku a w dodatku pogoda w najbliższych dniach nas rozpieści więc będzie szaleństwo i wysyp biegaczy ;)
To dobrze ;) Ja sama już od bardzo dawna wybieram się pobiegać, może w końcu mi się uda, bo mówiąc szczerze, troszkę ta moją aktywność zaniedbałam ;( Ale obiecuję poprawę! ;)

Dziś mamy dla Was pyszny deser, niezawierający ani grama cukru! ;)
Składniki na 5 porcji (kokilek):
3 jabłka
1 banan
1 łyżka cynamonu
4 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
3 łyżka otrębów 
2 łyżki drobno pokrojonych orzeszków
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka masła

Przygotowanie:
Jabłka i banana kroimy w kosteczkę o wymiarach około 1 cm i w misce mieszamy z cynamonem po czym przekładamy do kokilek ;) Mąkę, otręby i orzeszki mieszamy w misce z masłem i jogurtem tak aby powstało nam ciasto na kruszonkę ;) Nie przejmujcie się masłem, to jest naprawdę mała ilość i nie zaszkodzi.  Powstałe ciasto dzielimy na 5 części i formujemy kopuły na kokilki ;) Można też porobić takie ciapsy, tzn. ciasto narzucać bardzo niechlujnie na owoce ;) 
Tak przygotowany deser wstawiamy do nagrzanego piekarnika, góra i dół, 200 stopni ;)
Smacznego!

A Wy macie jakieś pomysły na zdrowe desery? ;)
Czekamy na propozycje!
Miłej soboty ;) A.

6 komentarzy: